Dokumenty
- Formularz EGiB do pobrania:
Formularz_EGIB – xlsx [40 kB]
- dokument tożsamości do wglądu
- aktualny odpis lub kopia lub wydruk z KRS dla osób prawnych.
- załączniki graficzne określające zakres udostępnienia, jeśli opis stanowi formę zbyt mało precyzyjną dla określenia przedmiotu wniosku
- oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa w przypadku, gdy występuje inna osoba w imieniu wnioskodawcy (wzór pełnomocnictwa w zakładce Dodatkowe informacje)
Miejsce załatwienia sprawy
Wnioski w postaci analogowej (opatrzone własnoręcznym podpisem Wnioskodawcy):
- Bezpośrednio (pok. 025, obowiązuje system kolejkowy) lub pocztą tradycyjną na adres:
Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej,
ul. Franowo 26,
61-302 Poznań,
Wnioski w postaci elektronicznej:
- Poprzez e-usługę i.Wniosek.
- Poprzez skrzynkę podawczą (ePUAP) na adres: /PODGiKPoznan/ESPSekretariat – wniosek musi zostać podpisany podpisem potwierdzonym profilem zaufanym w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz.U.2020.346 z późn. zm.) lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U.2019.162 z późn. zm.).
Termin i sposób realizacji
Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia skutecznego złożenia wniosku.
Opłatę pobiera się przed sporządzeniem wypisów oraz wyrysów z operatu ewidencji gruntów i budynków.
Opłaty
Wysokość opłat określa się na podstawie załącznika do ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne.
Sposób płatności:
Na konto bankowe wskazane w Dokumencie Obliczenia Opłaty (DOO) o którym mowa w art. 40e ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne.
Dokument Obliczenia Opłaty wystawiany jest po pozytywnym zweryfikowaniu podstaw wskazanych przez Wnioskodawcę w punkcie 10 formularza EGiB do wydania wnioskowanych danych i przed udostępnieniem dokumentów.
W tytule przelewu należy wskazać identyfikator zamówienia oraz numer Dokumentu Obliczenia Opłaty np. „GKG.GZW.4060. xxxx.RRRR – DOO nr yyyy/RRRR”
w miejscu xxxx należy wskazać numer sprawy podany w Dokumencie Obliczenia Opłaty;
w miejscu yyyy należy wskazać numer DOO;
w miejscu RRRR należy wskazać rok.
Wskazanie innego tytułu przelewu może wydłużyć termin realizacji wniosku.
Komórka prowadząca sprawę
Wydział Obsługi Wniosków
Tryb odwoławczy
Stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania od decyzji o odmowie wydania dokumentów w terminie 14 dni od dnia jej wydania do Wielkopolskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego
Dodatkowe informacje
– Wnioskodawca może działać przez pełnomocnika.
Pełnomocnik wówczas dołącza do wniosku oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa. [WZÓR DO POBRANIA]
Przy odbiorze dokumentów należy okazać dokument tożsamości.
Pełnomocnictwo w postaci dokumentu elektronicznego winno być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U.2020.1173) albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym rozumieniu przepisów ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U.2020.1173).
Opłacie skarbowej podlega złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii w każdej sprawie z zakresu administracji publicznej.
Wysokość opłaty za:
- złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii – 17 PLN,
- poświadczenie zgodności duplikatu, odpisu, wyciągu lub kopii dokonane przez organy administracji samorządowej – 5 PLN od każdej pełnej lub zaczętej stronicy.
Opłatę skarbową uiszcza się na konto bankowe UM Poznania.
Urząd Miasta Poznania,
Wydział Finansowy
Oddział Pozostałych Dochodów Podatkowych i Niepodatkowych
ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań
94 1020 4027 0000 1602 1262 0763
Zwolnienia od opłaty skarbowej są uwzględniane:
- gdy dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpis, wypis lub kopia, upoważniające do odbioru dokumentów zostały poświadczone notarialnie,
- gdy pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu, rodzeństwu, lub innym podmiotom wynikającym z przepisów prawa,
- przy poświadczeniu zgodności odpisu, kopii lub wyciągu z pełnomocnictwa zwolnionego od opłaty skarbowej.
Wniosek o poświadczenia zgodności odpisu, kopii lub wyciągu:
Wniosek o poświadczenie zgodności – pdf [185 Kb]
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne.
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
- Ustawa z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej.
- Ustawa z dnia 4 marca 2010 r. o infrastrukturze informacji przestrzennej.
- Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 27 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków.
- Rozporządzenie Ministra Rozwoju z dnia 28 lipca 2020 r. w sprawie wzorów wniosków o udostępnienie materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, licencji i Dokumentu Obliczenia Opłaty, a także sposobu wydawania licencji .
Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych: tutaj
Jak możesz załatwić tę sprawę?
Online
Poprzez skrzynkę podawczą (ePUAP) na adres: /PODGiKPoznan/ESPSekretariat – wniosek musi zostać podpisany (opcja: Podpisz i wyślij)
Podania, żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia wniesione na adres poczty elektronicznej organu administracji publicznej pozostawia się bez rozpoznania, jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej.
Więcej informacji: tutaj
Tradycyjnie
61-302 Poznań, ul. Franowo 26
Kancelaria, parter, pokój 002