Dokumenty:
- Wypełnione formularze wniosku o wydanie wypisu lub wyrysu z operatu ewidencyjnego (formularz EGiB).
- Formularz EGiB – pdf
- Formularz EGiB – xlsx
Miejsce załatwienia sprawy:
- Wnioski w postaci papierowej (opatrzone własnoręcznym podpisem) pocztą tradycyjną na adres:
Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
ul. Franowo 26
61-302 Poznań.
- Wnioski w postaci elektronicznej (utrwalone w postaci elektronicznej, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym):
- na adres do doręczeń elektronicznych:
AE:PL-71485-61861-IFWGE-28,
- na adres Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP):
/PODGiKPoznan/ESPSekretariat
(do 30 września 2029 r. (lub do 31 grudnia 2025 r. – w przypadkach określonych w ustawie z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (Dz.U. z 2024 r., poz.1045 z zm.)).
- podania, żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia wniesione na adres poczty elektronicznej organu administracji publicznej pozostawia się bez rozpoznania, jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej. Wnioski o wydanie wypisów i wyrysów są podaniami w rozumieniu przepisów ustawy Kodeks postępowania administracyjnego.
Więcej informacji: tutaj.
Termin i sposób realizacji:
Wnioski realizowane są w terminie wyznaczonym przez Organ egzekucyjny, a w przypadku braku wskazanego terminu – niezwłocznie, nie później niż w ciągu miesiąca.
Opłaty:
- Wysokość opłaty za wyadnie dokumentów wskazanych na formularzu EGiB ustala się na podstawie tabeli nr 11 załącznika do ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne.
- Sposób płatności:
- przelew na konto bankowe wskazane w Dokumencie Obliczenia Opłaty (DOO).
w tytule przelewu należy wskazać identyfikator zamówienia oraz numer DOO np.
„GKG.GZW.4061.xxxx.2025 – DOO nr yyyy/2025”
gdzie:
xxxx oznacza numer sprawy podany w DOO,
yyyy oznacza numer DOO.
Wskazanie innego tytułu przelewu może wydłużyć termin realizacji wniosku.
Komórka prowadząca sprawę:
Wydział Obsługi Wniosków.
Tryb odwoławczy:
W przypadku sporu dotyczącego zakresu udostępnianych materiałów zasobu lub wysokości należnej opłaty, właściwy organ Służby Geodezyjnej i Kartograficznej wydaje decyzję administracyjną. Stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania od decyzji w terminie 14 dni od dnia jej wydania do Wielkopolskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego.
Dodatkowe informacje:
- Starosta udostępnia informacje zawarte w operacie ewidencyjnym w formie m.in.:
- wypisów z rejestrów, kartotek i wykazów tego operatu;
- wyrysów z mapy ewidencyjnej.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne.
- Ustawa z dnia 22 marca 2018 r. o komornikach sądowych.
- Ustawa z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego.
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
- Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
- Ustawa z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej.
- Ustawa z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych.
- Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/we (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – RODO.





















