Dokumenty
Wniosek o ujawnienie samodzielnych lokali niestanowiących odrębnych nieruchomości
Formularze do pobrania:
Wniosek o ujawnienie samodzielnych lokali niestanowiących odrębnych nieruchomości – pdf [150 KB]
Wniosek o ujawnienie samodzielnych lokali niestanowiących odrębnych nieruchomości – wersja edytowalna [72 KB]
Obowiązkowe załączniki do wniosku:
Zaświadczenie o samodzielności lokali
Rzuty odpowiednich kondygnacji budynku z zaznaczeniem lokali wraz pomieszczeniami do nich przynależnymi, a w przypadku położenia pomieszczeń przynależnych poza budynkiem mieszkalnym, dodatkowo mapa ewidencyjna z zaznaczeniem lokalizacji pomieszczeń przynależnych.
Wnioskodawca może działać przez pełnomocnika.
czytaj więcej - pdf [14,1 KB]
Miejsce załatwienia sprawy
Elektronicznie:
Poprzez skrzynkę podawczą ePUAP na adres: /PODGiKPoznan/ESPSekretariat – wniosek musi zostać podpisany (opcja: Podpisz i wyślij). Przy takim sposobie załatwienia sprawy wszystkie załączniki muszą być podpisane elektroniczne przez uprawnione do tego osoby. (Skan dokumentu wydanego i podpisanego w formie analogowej nie spełnia warunku dokumentu wydanego i podpisanego elektronicznie).
Podania, żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia wniesione na adres poczty elektronicznej organu administracji publicznej pozostawia się bez rozpoznania, jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej.
Więcej informacji: tutaj
Tradycyjnie:
61-302 Poznań, ul. Franowo 26
Kancelaria, parter, pokój 002
Termin i sposób realizacji
Niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 30 od dnia otrzymania kompletnych i poprawnie złożonych dokumentów, w trybie czynności materialno-technicznej.
W przypadku wszczęcia postępowania administracyjnego - decyzja administracyjna.
Opłaty
Opłata za aktualizację ewidencji gruntów i budynków – brak.
Opłata skarbowa:
Opłacie skarbowej podlega złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii w każdej sprawie z zakresu administracji publicznej.
czytaj więcej - pdf [14,3 KB]
Komórka prowadząca sprawę
Wydział Ewidencji Gruntów i Budynków/Zespół Aktualizacji EGiB
Tryb odwoławczy
W przypadku wydania decyzji w zakresie aktualizacji ewidencji gruntów i budynków - odwołanie do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego w Poznaniu.
Co do wysokości należnej opłaty skarbowej – wniosek o zwrot opłaty lub nadpłaty skierowany do Prezydenta Miasta Poznania.
Dodatkowe informacje
Kontakt w sprawie aktualizacji ewidencji gruntów i budynków w zakresie ujawniania samodzielnych lokali: tel.: (61) 62 19 649.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne
Ustawa z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali
Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 27 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
Ustawa z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/we (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – RODO
Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych