Dokumenty
Wniosek o przywrócenie terminu na przekazanie poprawionych wyników zgłoszonych prac geodezyjnych
Wykonawca prac geodezyjnych może działać przez pełnomocnika.
czytaj więcej – pdf [14 KB]
Miejsce załatwienia sprawy
Elektronicznie:
Od 1 stycznia 2025 r. poprzez adres do doręczeń elektronicznych (po wcześniejszym pisemnym wniosku o przesłanie udostępnionych materiałów na wskazany adres doręczeń elektronicznych): AE:PL-71485-61861-IFWGE-28
Do 30 września 2029 r. (lub do 31 grudnia 2025 r. – w przypadkach określonych w ustawie z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (Dz.U. z 2024 r., poz. 1045 z późn. zm.)) poprzez skrzynkę podawczą ePUAP: /PODGiKPoznan/ESPSekretariat
Podania, żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia wniesione na adres poczty elektronicznej organu administracji publicznej pozostawia się bez rozpoznania, jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej.
Więcej informacji: tutaj
Tradycyjnie:
61-302 Poznań, ul. Franowo 26
Kancelaria, parter, pokój 002
Termin i sposób realizacji
Wyłącznie dla spraw dotyczących zgłoszeń prac geodezyjnych, wszczętych od dnia wejścia w życie ustawy z dnia 16 kwietnia 2020 r. o zmianie ustawy – Prawo geodezyjne i kartograficzne oraz niektórych innych ustaw, t.j. od 31 lipca 2020 r.:
Wniosek o przywrócenie terminu na przekazanie poprawionych wyników zgłoszonych prac geodezyjnych należy wnieść w ciągu siedmiu dni od dnia ustania przyczyny uchybienia terminu. Jednocześnie z wniesieniem prośby należy dopełnić czynności, dla której określony był termin. Przywrócenie terminu do złożenia prośby o przywrócenie terminu jest niedopuszczalne.
O przywróceniu terminu postanawia właściwy w sprawie organ administracji publicznej. Od postanowienia o odmowie przywrócenia terminu służy zażalenie.
O przywróceniu terminu do wniesienia odwołania lub zażalenia postanawia ostatecznie organ właściwy do rozpatrzenia odwołania lub zażalenia (Wojewódzki Inspektor Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego).
Na Wykonawcy prac geodezyjnych, wnioskującym do organu o przywrócenie terminu na przekazanie poprawionych wyników zgłoszonych prac geodezyjnych ciążą następujące obowiązki:
1. złożenie do organu (Starosty Poznańskiego) wniosku o przywrócenie terminu na przekazanie poprawionych wyników zgłoszonych prac geodezyjnych,
2. uprawdopodobnienie, że uchybienie nastąpiło bez jego winy,
3. uprawdopodobnienie, że przyczyna uchybienia terminu ustała najpóźniej siedem dni przed złożeniem wniosku o przywrócenie terminu,
4. załączenie do wniosku o przywrócenie terminu zawiadomienia o przekazaniu wyników zgłoszonych prac z dołączeniem wyników prac w postaci;
1) zbiorów nowych, zmodyfikowanych lub zweryfikowanych danych, które należą do zakresu informacyjnego baz danych, (…),
2) dokumentów wymaganych przepisami wydanymi na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 11 lub ich uwierzytelnionych kopii.
Przywrócenie terminu nastąpi w drodze postanowienia wydanego niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku, o ile spełnione będą łącznie wszystkie warunki, o których stanowią obowiązujące przepisy.
Odmowa przywrócenia terminu nastąpi w drodze postanowienia wydanego niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku, o ile nie zostanie spełniony choćby jeden z warunków, o których stanowią obowiązujące przepisy.
Opłaty
Opłata skarbowa:
Opłacie skarbowej podlega złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii w każdej sprawie z zakresu administracji publicznej.
Czytaj więcej – pdf [15 KB]
Komórka prowadząca sprawę
Wydział Zasobu Geodezyjnego i Kartograficznego
Tryb odwoławczy
Na postanowienie o odmowie przywrócenia terminu na przekazanie poprawionych wyników zgłoszonych prac geodezyjnych przysługuje zażalenie do organu drugiej instancji (Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego).
Dodatkowe informacje
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
Ustawa z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/we (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – RODO
Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych
Jak możesz załatwić tę sprawę?
Online
Od 1 stycznia 2025 r. poprzez adres do doręczeń elektronicznych (po wcześniejszym pisemnym wniosku o przesłanie udostępnionych materiałów na wskazany adres doręczeń elektronicznych): AE:PL-71485-61861-IFWGE-28
Do 30 września 2029 r. (lub do 31 grudnia 2025 r. – w przypadkach określonych w ustawie z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (Dz.U. z 2024 r., poz. 1045 z późn. zm.)) poprzez skrzynkę podawczą ePUAP: /PODGiKPoznan/ESPSekretariat
Podania, żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia wniesione na adres poczty elektronicznej organu administracji publicznej pozostawia się bez rozpoznania, jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej.
Więcej informacji: tutaj
Tradycyjnie
Tradycyjnie
61-302 Poznań, ul. Franowo 26
Kancelaria, parter, pokój 002





















