Dokumenty
Elektronicznie
Za pomocą aplikacji i.Narady
Instrukcja uczestnictwa w naradzie koordynacyjnej za pomocą aplikacji i.Narady
Podręcznik Użytkownika – pdf [649 KB]
Uczestnicy narad koordynacyjnych:
1. wnioskodawcy,
2. podmioty władające sieciami uzbrojenia terenu,
3. wójtowie/burmistrzowie miast i gmin powiatu poznańskiego,
4. inne podmioty, które mogą być zainteresowane rezultatami narad koordynacyjnych.
Uczestnik narady koordynacyjnej może działać przez pełnomocnika.
Treść upoważnienia do dokonywania wiążących uzgodnień w zakresie koordynacji sytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu i wyrażania wiążących stanowisk w protokołach z narad koordynacyjnych zawiera załącznik numer 1 do Regulaminu organizacji narad koordynacyjnych oraz zasad i trybu koordynowania sytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu.
Formularze do pobrania: upoważnienie - pdf [19 KB]
Pełnomocnik dołącza do wniosku oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa.
Adwokat, radca prawny, rzecznik patentowy, a także doradca podatkowy mogą sami uwierzytelnić odpis udzielonego im pełnomocnictwa oraz odpisy innych dokumentów wykazujących ich umocowanie. Organ administracji publicznej może w razie wątpliwości zażądać urzędowego poświadczenia podpisu strony.
Pełnomocnictwo w postaci dokumentu elektronicznego winno być opatrzone podpisem potwierdzonym profilem zaufanym w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2024 r. poz. 1557) lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U. z 2024 r. poz. 422).
Na żądanie strony, upoważniony pracownik organu prowadzącego postępowanie, któremu został okazany oryginał dokumentu analogowego wraz z jego odpisem, poświadcza zgodność odpisu dokumentu z oryginałem.
Miejsce załatwienia sprawy
Elektronicznie:
Za pomocą aplikacji i.Narady
Tradycyjnie:
Brak
Termin i sposób realizacji
Narady rozpoczynają się w każdy wtorek i każdy czwartek stanowiący dzień roboczy i trwają nie krócej niż 5 dni roboczych i nie dłużej niż 10 dni roboczych.
Dla każdego wniosku według indywidualnego wskazania w zawiadomieniu o ustaleniu terminu narady koordynacyjnej/dodatkowej narady koordynacyjnej odrębnie.
Opłaty
Opłata skarbowa:
Opłacie skarbowej podlega złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii w każdej sprawie z zakresu administracji publicznej.
Wysokość opłaty za:
- złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii – 17 PLN,
- poświadczenie zgodności duplikatu, odpisu, wyciągu lub kopii dokonane przez organy administracji samorządowej – 5 PLN od każdej pełnej lub zaczętej stronicy.
Zwolnienia od opłaty skarbowej są uwzględniane:
- gdy dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpis, wypis lub kopia, upoważniające do odbioru dokumentów zostały poświadczone notarialnie,
- gdy pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu,
- jeżeli mocodawcami są:
3.1. pod warunkiem wzajemności, państwa obce, ich przedstawicielstwa dyplomatyczne, urzędy konsularne i siły zbrojne, międzynarodowe organizacje i instytucje oraz ich oddziały i przedstawicielstwa, korzystające na podstawie ustaw, umów lub powszechnie uznanych zwyczajów międzynarodowych przywilejów i immunitetów, a także członków ich personelu i inne osoby zrównane z nimi, jeżeli nie są one obywatelami polskimi i nie mają miejsca stałego pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
3.2. jednostki budżetowe,
3.3. jednostki samorządu terytorialnego,
3.4. organizacje pożytku publicznego, jeżeli dokonują zgłoszenia lub składają wniosek o dokonanie czynności urzędowej albo wniosek o wydanie zaświadczenia lub zezwolenia – wyłącznie w związku z nieodpłatną działalnością pożytku publicznego w rozumieniu przepisów o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
3.5. osoby, które dokonując zgłoszenia lub składając wniosek o dokonanie czynności urzędowej albo wniosek o wydanie zaświadczenia lub zezwolenia (pozwolenia, koncesji) albo składając dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpis, wypis lub kopię przedstawią zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pomocy społecznej z powodu ubóstwa, - przy poświadczeniu zgodności odpisu, kopii lub wyciągu z pełnomocnictwa zwolnionego od opłaty skarbowej.
Sposób płatności (dotyczy wyłącznie opłaty skarbowej):
Na konto bankowe:
Urząd Miasta Poznania, Wydział Finansowy
Oddział Pozostałych Dochodów Podatkowych i Niepodatkowych
ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań
94 1020 4027 0000 1602 1262 0763
Komórka prowadząca sprawę
Wydział Koordynacji Projektów
Tryb odwoławczy
Co do wysokości należnej opłaty skarbowej – wniosek o zwrot opłaty lub nadpłaty skierowany do Prezydenta Miasta Poznania.
Dodatkowe informacje
Doręczanie pism za pomocą środków komunikacji elektronicznej:
Zawiadomienia o:
1. o sposobie, terminie i miejscu przeprowadzania narad koordynacyjnych w rozumieniu art. 28b ust. 3 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne,
2. o uzgodnieniach dokonanych na naradach koordynacyjnych w zakresie zmian w usytuowaniu projektowanych sieci uzbrojenia terenu w rozumieniu art. 28ba ust. 2 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne,
3. o terminie przeprowadzania dodatkowych narad koordynacyjnych w rozumieniu art. 28ba ust. 5 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne
doręcza się za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2020, poz.344), jeżeli została wyrażona pisemna zgoda na doręczanie pism za pomocą środków komunikacji elektronicznej wraz ze wskazaniem adresu elektronicznego.
Podmiot, który wyraził zgodę na doręczanie ww. zawiadomień za pomocą środków komunikacji elektronicznej, może w każdym czasie zażądać doręczania przedmiotowych zawiadomień na piśmie.
Formularze do pobrania: Zgoda na doręczenie pisma za pomocą środków komunikacji elektronicznej - pdf [59 KB]
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz.U. z 2024 r. poz. 1824)
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2023 r. poz. 2111)
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2024 r. poz. 572)
Ustawa z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (Dz.U. z 2024 r. poz. 1045)
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/we (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – RODO
Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2019 r., poz. 1781)
Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 lipca 2021 r. w sprawie geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu (Dz.U. z 2021 r., poz. 1374)
Zarządzenie Nr 84/2023 Starosty Poznańskiego z dnia 20 października 2023 r. w sprawie: wprowadzenia Regulaminu organizacji narad koordynacyjnych oraz zasad i trybu koordynowania sytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu
Dokumenty do pobrania: Zarządzenie Starosty Poznańskiego Nr 84/2023
Jak możesz załatwić tę sprawę?
Online
1. i.Narady
2. Utrwalone w postaci elektronicznej, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym lub kwalifikowaną pieczęcią elektroniczną organu administracji publicznej ze wskazaniem w treści pisma osoby opatrującej pismo pieczęcią:
a) od 1 stycznia 2025 r. składa się na adres do doręczeń elektronicznych:
AE:PL-71485-61861-IFWGE-28
lub
b) do 30 września 2029 r. (lub do 31 grudnia 2025 r. – w przypadkach określonych w ustawie z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (Dz.U. z 2024 r., poz. 1045 z późn. zm.)) składa się na adres Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP):
/PODGiKPoznan/ESPSekretariat
Podania, żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia wniesione na adres poczty elektronicznej organu administracji publicznej pozostawia się bez rozpoznania, jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej.
Więcej informacji: tutaj
Tradycyjnie
Brak