Dokumenty
- Geodezyjny operat połączenia działek ewidencyjnych, sporządzony przez uprawnioną jednostkę wykonawstwa geodezyjnego, zawierającym m.in. odpis księgi wieczystej, wykaz zmian danych ewidencyjnych, a w przypadku osób prawnych również aktualny odpis z KRS.
Miejsce załatwienia sprawy
Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej,
ul. Franowo 26,
61-302 Poznań
Termin i sposób realizacji
Termin realizacji: Zgodnie z art. 35 Kodeksu postępowania administracyjnego.
Połączenie działek jest przeprowadzane na koszt właściciela/wieczystego użytkownika nieruchomości.
Aktualizacja ewidencji gruntów dotycząca połączenia działek ewidencyjnych następuje w drodze czynności materialno-technicznej zgodnie z art. 24 ust. 2b pkt 1h ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r., poz. 2052 ze zm.).
Odmowa aktualizacji ewidencji gruntów i budynków w zakresie połączenia działek następuje w drodze decyzji administracyjnej zgodnie z art. 24 ust. 2c ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r., poz. 2052 ze zm.).
Opłaty
Brak
Komórka prowadząca sprawę
Wydział EGiB, Zespół Aktualizacji EGiB bądź Wydział Orzecznictwa Administracyjnego
Tryb odwoławczy
Stronom przysługuje prawo wniesienia zażalenia na wydane w toku postępowania postanowienia, w terminie 7 dni od dnia ich wydania do Wielkopolskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego.
Stronom przysługuje prawo wniesienia odwołania od decyzji, w terminie 14 dni od dnia jej wydania do Wielkopolskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego.
Dodatkowe informacje
Wnioskodawca może działać przez pełnomocnika.
Pełnomocnik wówczas dołącza do wniosku oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa. Upoważnienie_wzór pobrania – doc [174 kB]
Pełnomocnictwo w postaci dokumentu elektronicznego winno być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U.2020.1173) albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym rozumieniu przepisów ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U.2020.1173).
Opłacie skarbowej podlega złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii w każdej sprawie z zakresu administracji publicznej.
Wysokość opłaty za:
- złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii – 17 PLN,
- poświadczenie zgodności duplikatu, odpisu, wyciągu lub kopii dokonane przez organy administracji samorządowej – 5 PLN od każdej pełnej lub zaczętej stronicy.
Opłatę skarbową uiszcza się na konto bankowe:
- na stanowiskach obsługi klienta w pok. 025
- konto bankowe UM Poznania
Urząd Miasta Poznania,
Wydział Finansowy
Oddział Pozostałych Dochodów Podatkowych i Niepodatkowych
ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań
94 1020 4027 0000 1602 1262 0763
Zwolnienia od opłaty skarbowej są uwzględniane:
- gdy dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpis, wypis lub kopia, upoważniające do odbioru dokumentów zostały poświadczone notarialnie,
- gdy pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu, rodzeństwu, lub innym podmiotom wynikającym z przepisów prawa, przy poświadczeniu zgodności odpisu, kopii lub wyciągu z pełnomocnictwa zwolnionego od opłaty skarbowej.
Adwokat, radca prawny, rzecznik patentowy, a także doradca podatkowy mogą sami uwierzytelnić odpis udzielonego im pełnomocnictwa oraz odpisy innych dokumentów wykazujących ich umocowanie. Organ administracji publicznej może w razie wątpliwości zażądać urzędowego poświadczenia podpisu strony.
Na żądanie strony, upoważniony pracownik organu prowadzącego postępowanie, któremu został okazany oryginał dokumentu wraz z odpisem, poświadcza zgodność odpisu dokumentu z oryginałem.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne.
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
Rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków.
Jak możesz załatwić tę sprawę?
Online
Poprzez skrzynkę podawczą (ePUAP).
Tradycyjnie
ul. Franowo 26, 61-302 Poznań, kancelaria pok. 002, bądź przesłanie wniosku za pomocą poczty tradycyjnej.