Dokumenty:
Wniosek o udostępnienie danych zgromadzonych w rejestrze publicznym, zgodny co do treści z załącznikiem do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 września 2005 r. w sprawie sposobu, zakresu i trybu udostępniania danych zgromadzonych w rejestrze publicznym.
Analiza wymogów, które ma spełniać wniosek złożony o udostępnienia danych na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2017 r. poz. 570), jednoznacznie potwierdza, że wniosek powinien dotyczyć realizacji konkretnego, zindywidualizowanego, określonego w czasie zadania publicznego, nadto uzyskane dane mogą być wykorzystane do realizacji wyłącznie tego konkretnego zadania. Tym samym wniosek nie może odwoływać się tylko w sposób ogólny do rodzaju zadań publicznych jakie może realizować wnioskodawca (…). [Wyrok Naczelnego Sądu administracyjnego z dnia 6 kwietnia 2022 r. Sygn. akt I OSK 1338/19
Miejsce załatwienia sprawy:
Wniosek utrwalony w postaci elektronicznej:
Poprzez skrzynkę podawczą ePUAP na adres: /PODGiKPoznan/ESPSekretariat – wniosek musi zostać podpisany (opcja: Podpisz i wyślij). Przy takim sposobie załatwienia sprawy wszystkie załączniki muszą być podpisane elektroniczne przez uprawnione do tego osoby. (Skan dokumentu wydanego i podpisanego w formie analogowej nie spełnia warunku dokumentu wydanego i podpisanego elektronicznie).
Podania, żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia wniesione na adres poczty elektronicznej organu administracji publicznej pozostawia się bez rozpoznania, jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej.
Więcej informacji: tutaj
Wniosek utrwalony w postaci analogowej:
Tradycyjną pocztą na adres: Starosta Poznański – Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej, ul. Franowo 26, 61-302 Poznań
Osobiście w siedzibie Powiatowego Ośrodka Dokumentacji geodezyjnej i Kartograficznej (Kancelaria, parter, pok. 002 w godzinach obsługi Klienta).
Termin i sposób realizacji:
Niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 od dnia otrzymania kompletnych i poprawnie złożonych dokumentów, w trybie czynności materialno-technicznej.
W przypadku wszczęcia postępowania administracyjnego - decyzja administracyjna.
Opłaty:
Opłata za udostępnienie danych zgromadzonych w rejestrze publicznym – brak.
Komórka prowadząca sprawę:
Wydział Obsługi Wniosków
Tryb odwoławczy:
W przypadku wydania decyzji w zakresie udostępnienie danych zgromadzonych w rejestrze publicznym- odwołanie do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego w Poznaniu.
Dodatkowe informacje:
Kontakt w sprawie udostępnienie danych zgromadzonych w rejestrze publicznym: tel.: (61) 62 19 602
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 27 września 2005 r. w sprawie sposobu, zakresu i trybu udostępniania danych zgromadzonych w rejestrze publicznym
Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne
Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 27 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
Ustawa z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/we (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – RODO
Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych