Dokumenty
- Formularz EGiB
- Formularz do pobrania:
- Formularz_EGiB_Wniosek o wydanie wypisu lub wyrysu z operatu ewidencyjnego– pdf [329 KB]
- Formularz_EGiB_Wniosek o wydanie wypisu lub wyrysu z operatu ewidencyjnego – xlsx [40 kB]
- Przykładowo wypełniony formularz EGiB przez pełnomocnika działającego w imieniu właściciela/użytkownika wieczystego nieruchomości objętej wnioskiem - pdf [419 KB]
- dokument tożsamości do wglądu
- aktualny odpis lub kopia lub wydruk z KRS dla osób prawnych.
- załączniki graficzne określające zakres udostępnienia, jeśli opis stanowi formę zbyt mało precyzyjną dla określenia przedmiotu wniosku
- oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa w przypadku, gdy Wnioskodawca reprezentowany jest przez pełnomocnika (wzór pełnomocnictwa w zakładce Dodatkowe informacje)
Miejsce załatwienia sprawy
Wnioski w postaci analogowej (opatrzone własnoręcznym podpisem Wnioskodawcy lub pełnomocnika Wnioskodawcy):
- Bezpośrednio (pok. 025, obowiązuje system kolejkowy) lub pocztą tradycyjną na adres:
Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej,
ul. Franowo 26,
61-302 Poznań,
Wnioski w postaci elektronicznej:
- Poprzez e-usługę i.Wniosek.
- Poprzez skrzynkę podawczą (ePUAP) na adres: /PODGiKPoznan/ESPSekretariat – wniosek musi zostać podpisany podpisem potwierdzonym profilem zaufanym w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej.
Termin i sposób realizacji
Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia skutecznego złożenia wniosku i zaksięgowania wpłaty w związku z wymienionym Dokumentem Obliczenia Opłaty.
Opłatę pobiera się przed sporządzeniem wypisów oraz wyrysów z operatu ewidencji gruntów i budynków.
Opłaty
Wysokość opłat określa się na podstawie załącznika do ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne.
Sposób płatności:
Na konto bankowe wskazane w Dokumencie Obliczenia Opłaty (DOO) o którym mowa w art. 40e ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne.
Dokument Obliczenia Opłaty wystawiany jest po pozytywnym zweryfikowaniu podstaw wskazanych przez Wnioskodawcę w punkcie 10 formularza EGiB do wydania wnioskowanych danych i przed udostępnieniem dokumentów.
W tytule przelewu należy wskazać identyfikator zamówienia oraz numer Dokumentu Obliczenia Opłaty np.
„GKG.GZW.4060. xxxx.RRRR – DOO nr yyyy/RRRR”
w miejscu xxxx należy wskazać numer sprawy podany w Dokumencie Obliczenia Opłaty;
w miejscu yyyy należy wskazać numer DOO;
w miejscu RRRR należy wskazać rok.
Wskazanie innego tytułu przelewu może wydłużyć termin realizacji wniosku.
Komórka prowadząca sprawę
Wydział Obsługi Wniosków.
Tryb odwoławczy
Stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania od decyzji o odmowie wydania dokumentów w terminie 14 dni od dnia jej wydania do Wielkopolskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego
Dodatkowe informacje
Zgodnie z art. 24 ust. 5 p.g.i.k. starosta udostępnia dane ewidencji gruntów i budynków zawierające dane podmiotów, o których mowa w art. 20 ust. 2 pkt 1, oraz wydaje wypisy z operatu ewidencyjnego, zawierające takie dane, na żądanie:
1) właścicieli oraz osób i jednostek organizacyjnych władających gruntami, budynkami lub lokalami, których dotyczy udostępniany zbiór danych lub wypis;
2) organów administracji publicznej albo podmiotów niebędących organami administracji publicznej, realizujących, na skutek powierzenia lub zlecenia przez organ administracji publicznej, zadania publiczne związane z gruntami, budynkami lub lokalami, których dotyczy udostępniany zbiór danych lub wypis;
2a) operatorów:
a) sieci, w rozumieniu ustawy z dnia 7 maja 2010 r. o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych (Dz. U. z 2021 r. poz. 777 i 784),
b) systemu przesyłowego, systemu dystrybucyjnego oraz systemu połączonego,
w rozumieniu ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne
(Dz. U. z 2021 r. poz. 716, 868, 1093, 1505 i 1642);
3) innych podmiotów niż wymienione w pkt 1-2a, które mają interes prawny w tym zakresie.
Zgodnie z art. 32 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postepowania administracyjnego Wnioskodawca może działać przez pełnomocnika. Nie zmienia to jednak faktu, że pełnomocnik działa w imieniu i na rzecz strony, która winna być wskazana jako Wnioskodawca.
Pełnomocnik wówczas dołącza do wniosku oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa. Upoważnienie_wzór– doc [174 kB]
Przy odbiorze dokumentów należy okazać dokument tożsamości.
Pełnomocnictwo w postaci dokumentu elektronicznego winno być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów podmiotów realizujących zadania publiczne.
Opłacie skarbowej podlega złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii w każdej sprawie z zakresu administracji publicznej.
Wysokość opłaty za:
- złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii – 17 PLN,
Opłatę skarbową uiszcza się na konto bankowe UM Poznania
Urząd Miasta Poznania,
Wydział Finansowy
Oddział Pozostałych Dochodów Podatkowych i Niepodatkowych
ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań
94 1020 4027 0000 1602 1262 0763
Zwolnienia od opłaty skarbowej są uwzględniane:
- gdy dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpis, wypis lub kopia, upoważniające do odbioru dokumentów zostały poświadczone notarialnie,
- gdy pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu, rodzeństwu, lub innym podmiotom wynikającym z przepisów prawa.
Organ nie poświadcza zgodności kopii z okazanym oryginałem udzielonego pełnomocnictwa
Dokument Obliczenia Opłaty o którym mowa w art. 40e ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne wystawiony zostanie na Wnioskodawcę, a nie pełnomocnika reprezentującego Wnioskodawcę.
Status zamówienia można sprawdzić na stronie internetowej:
https://ikonto.podgik.poznan.pl/#/strefa-bez-logowania/zamowienie?origin=iwniosek
poprzez wskazanie identyfikatora zamówienia GKG.GZW.4060.xxxx.RRRR wymienionego w Dokumencie Obliczenia Opłaty.
Przy odbiorze dokumentów w siedzibie organu należy okazać dokument tożsamości.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne.
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
- Ustawa z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej.
- Ustawa z dnia 4 marca 2010 r. o infrastrukturze informacji przestrzennej.
- Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 27 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków.
- Rozporządzenie Ministra Rozwoju z dnia 28 lipca 2020 r. w sprawie wzorów wniosków o udostępnienie materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, licencji i Dokumentu Obliczenia Opłaty, a także sposobu wydawania licencji.
Jak załatwić tę sprawę?
Online
Poprzez skrzynkę podawczą (ePUAP) na adres: /PODGiKPoznan/ESPSekretariat – wniosek musi zostać podpisany (opcja: Podpisz i wyślij)
Podania, żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia wniesione na adres poczty elektronicznej organu administracji publicznej pozostawia się bez rozpoznania, jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej.
Więcej informacji: tutaj
Tradycyjnie
61-302 Poznań, ul. Franowo 26
Pokój 025.