Dokumenty
- Formularz P i P1 (wypełnione łącznie)
- Formularz P – pdf [266 kB]
- Formularz P – xlsx [51 kB]
- Formularz P1 – pdf [131 kB]
- Formularz P1 – xlsx [28 kB]
- załączniki graficzne określające zakres udostępnienia, jeśli opis stanowi formę zbyt mało precyzyjną dla określenia przedmiotu wniosku,
- dokument tożsamości do wglądu ( dotyczy realizacji wniosku i odbioru dokumentów bezpośrednio w Pokoju Obsługi Klienta 025),
- oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa w przypadku, gdy Wnioskodawca reprezentowany jest przez Pełnomocnika (szczegółowe informacje znajdują się poniżej w „Dodatkowe informacje”).
- wzór upoważnienia do pobrania.
Miejsce załatwienia sprawy
- Wnioski w postaci analogowej (opatrzone własnoręcznym podpisem Wnioskodawcy lub Pełnomocnika Wnioskodawcy):
- w przypadku wizyty osobistej: Pokój Obsługi Klienta (parter, pok. 025 - obowiązuje system kolejkowy),
- pocztą tradycyjną na adres:
Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
ul. Franowo 26
61-302 Poznań
- Wnioski w postaci elektronicznej (utrwalone w postaci elektronicznej, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym lub kwalifikowaną pieczęcią elektroniczną organu administracji publicznej ze wskazaniem w treści pisma osoby opatrującej pismo pieczęcią):
- na adres do doręczeń elektronicznych:
AE:PL-71485-61861-IFWGE-28,
- na adres Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP):
/PODGiKPoznan/ESPSekretariat
(do 30 września 2029 r. (lub do 31 grudnia 2025 r. – w przypadkach określonych w ustawie z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (Dz.U. z 2024 r., poz. 1045 z późn. zm.)).
- podania, żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia wniesione na adres poczty elektronicznej organu administracji publicznej pozostawia się bez rozpoznania, jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej.
Więcej informacji: tutaj.
Termin i sposób realizacji
Niezwłocznie, nie później niż w ciągu miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia skutecznego złożenia wniosku i zaksięgowania wpłaty w związku z wystawionym Dokumentem Obliczenia Opłaty (DOO).
Wnioski o udostępnienie mapy ewidencyjnej lub zasadniczej w dużych formatach (A2, A1, A0) nie są realizowane bezpośrednio w Pokoju Obsługi Klienta (025).
Opłaty
- Organy prowadzące państwowy zasób geodezyjny i kartograficzny udostępniają materiały zasobu odpłatnie.
- Wysokość opłaty za udostępnienie materiałów ustala się na podstawie załącznika do ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne.
- Opłata za wysłanie materiałów zasobu pod wskazany adres jest równa opłacie za przesyłkę poleconą zgodnie z obowiązującym w dniu wystawienia Dokumentu Obliczenia Opłaty cennikiem usług powszechnych ogłoszonym przez operatora wyznaczonego w rozumieniu przepisów prawa pocztowego.
- Opłata za udostępnianie materiałów zasobu oraz wysłanie materiałów pod wskazany adres pobierana jest przed wykonaniem tych czynności.
- Dokument Obliczenia Opłaty wystawiany jest po pozytywnej weryfikacji wniosku pod względem kompletności.
- Sposób płatności:
- przelew na konto bankowe wskazane w Dokumencie Obliczenia Opłaty (DOO).
w tytule przelewu należy wskazać identyfikator zamówienia oraz numer DOO np.
„GKG.GZW.4060.xxxx.2025 – DOO nr yyyy/2025”
gdzie:
xxxx oznacza numer sprawy podany w DOO,
yyyy oznacza numer DOO.
Wskazanie innego tytułu przelewu może wydłużyć termin realizacji wniosku.
- karta płatnicza lub BLIK – dotyczy tylko wniosków realizowanych bezpośrednio w Pokoju Obsługi Klienta (025).
- Informacje dotyczące opłat skarbowych
- Opłacie skarbowej podlega złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii w każdej sprawie z zakresu administracji publicznej – czytaj więcej
- Opłacie skarbowej podlega poświadczenie zgodności duplikatu, odpisu, wyciągu, wypisu lub kopii, dokonane przez organy administracji rządowej lub samorządowej lub archiwum państwowe, od każdej pełnej lub zaczętej stronicy – czytaj więcej
Komórka prowadząca sprawę
Wydział Obsługi Wniosków.
Tryb odwoławczy
W przypadku sporu dotyczącego zakresu udostępnianych materiałów zasobu lub wysokości należnej opłaty, właściwy organ Służby Geodezyjnej i Kartograficznej wydaje decyzję administracyjną. Stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania od decyzji w terminie 14 dni od dnia jej wydania do Wielkopolskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego.
Dodatkowe informacje
- Zgodnie z art. 32 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postepowania administracyjnego Wnioskodawca może działać przez Pełnomocnika (Pełnomocnik działa w imieniu i na rzecz Strony - Wnioskodawcy).
- Pełnomocnikiem Strony może być osoba fizyczna posiadająca zdolność do czynności prawnych.
- Pełnomocnictwo powinno być udzielone na piśmie lub zgłoszone do protokołu.
- Pełnomocnik dołącza do akt oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa. Adwokat, radca prawny, rzecznik patentowy, a także doradca podatkowy mogą sami uwierzytelnić odpis udzielonego im pełnomocnictwa oraz odpisy innych dokumentów wykazujących ich umocowanie. Organ administracji publicznej może w razie wątpliwości zażądać urzędowego poświadczenia podpisu strony.
- Pełnomocnictwo utrwalone w postaci elektronicznej opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym lub kwalifikowaną pieczęcią elektroniczną organu administracji publicznej ze wskazaniem w treści pisma osoby opatrującej pismo pieczęcią.
- Pełnomocnictwo utrwalone w postaci papierowej opatruje się podpisem własnoręcznym.
- Organ prowadzący ewidencję gruntów i budynków nie poświadcza zgodności kopii z okazanym oryginałem udzielonego pełnomocnictwa.
- Dokument Obliczenia jest wystawiany na Wnioskodawcę, a nie Pełnomocnika reprezentującego Wnioskodawcę.
- Uprawnienia podmiotu dotyczące możliwości wykorzystywania udostępnionych mu materiałów zasobu określa licencja wydawana przez organ udostępniający te materiały.
- Status realizacji wniosku można sprawdzić na stronie internetowej https://podgik.poznan.pl/ w zakładce „Sprawdź status”, a następnie wybierając „Zamówienie”poprzez wskazanie identyfikatora zamówienia (numer identyfikatora widnieje w Dokumencie Obliczenia Opłaty)
https://ikonto.podgik.poznan.pl/#/strefa-bez-logowania
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne.
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
- Ustawa z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej .
- Ustawa z dnia 4 marca 2010 r. o infrastrukturze informacji przestrzennej.
- Rozporządzenie Ministra Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 27 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków.
- Rozporządzenie Ministra Rozwoju z dnia 28 lipca 2020 r. w sprawie wzorów wniosków o udostępnienie materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, licencji i Dokumentu Obliczenia Opłaty, a także sposobu wydawania licencji.
- Ustawa z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych.
- Rozporzadzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływutakich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/we (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) - RODO.
Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych: tutaj





















