Dokumenty
- Wypełniony formularz wniosku o udostepnienie materiałów powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego (formularz P i P5 wypełnione łącznie).
- Dokument tożsamości do wglądu - dotyczy wniosków złożonych osobiście w siedzibie Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej i/lub odbioru osobistego zamówionych materiałów (można korzystać z aplikacji mObywatel).
- Aktualny odpis lub wydruk z KRS (w sytuacji, kiedy Wnioskodawcą jest osoba prawna).
- Oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa w przypadku, gdy Wnioskodawca reprezentowany jest przez Pełnomocnika (wzór pełnomocnictwa w zakładce „Dodatkowe informacje”).
Formularze do pobrania:
- Formularz_P_- pdf [377 kB]
- Formularz_P_– xlsx [51 kB]
- Formularz_P5 – pdf [218 kB]
- Formularz P5 – xlsx [24 kB]
Miejsce załatwienia sprawy
- Wnioski w postaci analogowej (opatrzone własnoręcznym podpisem Wnioskodawcy lub Pełnomocnika):
- Osobiście (pok. 025 – obowiązuje system kolejkowy QMS).
- Pocztą tradycyjną/kurierem.
adres:
Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
ul. Franowo 26
61-302 Poznań.
2. Wnioski w postaci elektronicznej:
- Poprzez skrzynkę podawczą (ePUAP) na adres: /PODGiKPoznan/ESPSekretariat
Wniosek należy podpisać potwierdzonym profilem zaufanym w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U z 2023 r., poz. 57 z późn. zm.) lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U z 2021 r. poz. 1797 ze zm.).
Termin i sposób realizacji
Wnioski o udostępnienie Rejestru Cen Nieruchomości tj. zbioru danych dotyczących rejestru cen nieruchomości w postaci elektronicznej lub wyciągu z rejestru cen nieruchomości w postaci dokumentu drukowanego, realizowane są bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy (zazwyczaj do 10 dni roboczych od dnia wpływu wniosku).
Opłaty
- Wysokość opłat określa się na podstawie tabeli nr 12 załącznika do ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne: „Wysokość stawek podstawowych w odniesieniu do odpowiednich jednostek rozliczeniowych, wysokości współczynników korygujących oraz zasady obliczania wysokości opłaty, w tym opłaty zryczałtowanej”.
- Należną opłatę oraz sposób jej wyliczenia utrwala się w Dokumencie Obliczenia Opłaty (DOO), który zostanie wystawiony indywidulanie w ramach danej sprawy po zarejestrowaniu i zweryfikowaniu wniosku, czy nie zawiera braków formalnych.
- DOO zostaje wystawiony przed udostępnieniem żądanych materiałów.
- Numer konta bankowego na który należy dokonać płatności podany jest w DOO.
- W tytule przelewu należy wskazać identyfikator sprawy GKG.GZW.4061. ... .2023 (w miejscu … należy wskazać numer podany w DOO).
- Dokonanie płatności w siedzibie Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej możliwe jest wyłącznie za pomocą karty płatniczej lub BLIK.
- Jeśli do udostępnienia materiałów konieczne będzie wykorzystanie nośników danych elektronicznych o pojemności 4-20 GB, zostanie doliczona opłata ryczałtowa za nośnik – 5 zł. W przypadku dostarczenia nośnika danych przez Wnioskodawcę – opłata 5 zł nie zostanie naliczona.
- Opłata za wysyłkę danych wskazany adres jest równa opłacie za przesyłkę poleconą za potwierdzeniem odbioru, zgodnie z cennikiem usług powszechnych operatora pocztowego.
- Dokument Obliczenia Opłaty wystawiany jest na Wnioskodawcę, a nie Pełnomocnika reprezentującego Wnioskodawcę.
Komórka prowadząca sprawę
Wydział Obsługi Wniosków.
Tryb odwoławczy
W przypadku sporu dotyczącego zakresu udostępnianych materiałów zasobu lub wysokości należnej opłaty, organ Służby Geodezyjnej i Kartograficznej wydaje decyzję administracyjną. Stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Wielkopolskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego, z siedzibą przy al. Niepodległości 16/18 w Poznaniu, za pośrednictwem Starosty Poznańskiego w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
Dodatkowe informacje
- Informacje dla rzeczoznawców majątkowych dot. złożenia wniosku o udostepnienie danych z RCN oraz wglądu do zbiorów aktów notarialnych będących podstawą wpisów w ewidencji gruntów i budynków „tutaj”
- Zgodnie z art. 32 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postepowania administracyjnego Wnioskodawca może działać przez Pełnomocnika. Nie zmienia to jednak faktu, że Pełnomocnik działa w imieniu i na rzecz strony, która winna być wskazana jako Wnioskodawca.
- Pełnomocnik wówczas dołącza do wniosku oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa. Upoważnienie_wzór– doc [159 kB].
- Organ nie poświadcza zgodności kopii z okazanym oryginałem udzielonego pełnomocnictwa.
- Pełnomocnictwo w postaci dokumentu elektronicznego winno być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
- Opłacie skarbowej (17 PLN) podlega złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii w każdej sprawie z zakresu administracji publicznej.
Opłatę skarbową należy uiścić na konto bankowe Urzędu Miasta Poznania:
94 1020 4027 0000 1602 1262 0763
Urząd Miasta Poznania
Wydział Finansowy
Oddział Pozostałych Dochodów Podatkowych i Niepodatkowych
ul. Libelta 16/20
61-706 Poznań
Zwolnienia od opłaty skarbowej są uwzględniane:
- gdy dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa do odbioru dokumentów został przekazany w oryginale lub jego odpis, wypis lub kopia, zostały poświadczone notarialnie,
- gdy pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu, rodzeństwu, lub innym podmiotom wynikającym z przepisów prawa.
8. Status realizacji sprawy można sprawdzić na stronie internetowej:
https://ikonto.podgik.poznan.pl/#/strefa-bez-logowania/zamowienie?origin=iwniosek
poprzez wskazanie identyfikatora sprawy GKG.GZW.4061. … .2023 (w miejscu … należy wskazać numer podany w Dokumencie Obliczenia Opłaty).
9.Uprawnienia podmiotu dotyczące możliwości wykorzystywania udostępnionych materiałów z RCN określa licencja, która wydawana wraz z udostępnianymi dokumentami.
10. Baza RCN uzupełniana jest w momencie aktualizacji zapisów w ewidencji gruntów i budynków (EGiB) oraz RCN na podstawie aktu notarialnego.
11. Starosta niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 30 dni od dnia otrzymania aktu notarialnego wpisuje dane do EGiB oraz do RCN. Odstępstwo od powyższego stanowią akty notarialne dotyczące lokali z rynku pierwotnego oraz nieruchomości oddanych w użytkowanie wieczyste - w tych przypadkach do aktualizacji zapisów niezbędny jest także wpis w księdze wieczystej.
12. Formaty udostępniania danych z RCN w formie elektronicznej: PDF lub GML.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne.
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
- Ustawa z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej.
- Ustawa z dnia 4 marca 2010 r. o infrastrukturze informacji przestrzennej.
- Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 27 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków.
- Rozporządzenie Ministra Rozwoju z dnia 28 lipca 2020 r. w sprawie wzorów wniosków o udostępnienie materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, licencji i Dokumentu Obliczenia Opłaty, a także sposobu wydawania licencji.
Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych: tutaj - pdf [133 KB]
Jak możesz załatwić tę sprawę?
- Online:
Poprzez skrzynkę podawczą (ePUAP) na adres:
/PODGiKPoznan/ESPSekretariat
Wniosek należy podpisać potwierdzonym profilem zaufanym w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
(Dz.U z 2023 r., poz. 57 z późn. zm.) lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej
(Dz.U z 2021 r. poz. 1797 ze zm.).
Podania, żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia wniesione na adres poczty elektronicznej organu administracji publicznej pozostawia się bez rozpoznania, jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej.
Więcej informacji: tutaj
2. Tradycyjnie:
adres:
Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
ul. Franowo 26
61-302 Poznań.