Udostępnianie mapy ewidencyjnej i zasadniczej

    • formularz P i P3

    Formularz do pobrania:
    P – pdf, xls
    P3 – pdf, xls

    Przykładowo wypełniony formularz: P i P3

    • aktualny odpis lub kopia lub wydruk z KRS dla osób prawnych.
    • załączniki graficzne określające zakres udostępnienia, jeśli opis stanowi formę zbyt mało precyzyjną dla określenia przedmiotu wniosku.

    Wnioski w postaci analogowej (opatrzone własnoręcznym podpisem Wnioskodawcy):

    • Bezpośrednio (II piętro, pok. 225, obowiązuje system kolejkowy) lub pocztą tradycyjną na adres:

    Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej,
    ul. Jackowskiego 18,
    60-509 Poznań,

    Wnioski w postaci elektronicznej:

    • Pocztą elektroniczną na adres: zlecenia@podgik.powiat.poznan.pl – wniosek musi zostać podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym
    • Poprzez skrzynkę podawczą (ePUAP) na adres: /PODGiKPoznan/ESPEwidencja – wniosek musi zostać podpisany podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP

    Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia skutecznego złożenia wniosku.

    Opłatę pobiera się przed sporządzeniem i wydaniem mapy ewidencyjnej i zasadniczej.

    Wydział Ewidencji Gruntów i Budynków, Zespół Obsługi Wniosków

    Stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania od decyzji o odmowie wydania dokumentów w terminie 14 dni od dnia jej wydania do Wielkopolskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego.

    – Wnioskodawca może działać przez pełnomocnika.

    Pełnomocnik wówczas dołącza do wniosku oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa. [WZÓR DO POBRANIA]

    Pełnomocnictwo w postaci dokumentu elektronicznego winno być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U.2016.1579) albo kwalifikowanym podpisem elektronicznym, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U.2016.1579)

    Opłacie skarbowej podlega złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii w każdej sprawie z zakresu administracji publicznej.

    Wysokość opłaty za:

    1.  złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii – 17 PLN,
    2. poświadczenie zgodności duplikatu, odpisu, wyciągu lub kopii dokonane przez organy administracji samorządowej – 5 PLN od każdej pełnej lub zaczętej stronicy.

    Opłatę skarbową uiszcza się na konto bankowe:

    1. Urzędu Miasta Poznania,
      Wydział Finansowy
      Oddział Pozostałych Dochodów Podatkowych i Niepodatkowych
      ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań
      94 1020 4027 0000 1602 1262 0763
    2. lub w kasie Starostwa Powiatowego w Poznaniu (ul. Jackowskiego 18, parter, Wydział Komunikacji – hala obsługi klienta)

    Zwolnienia od opłaty skarbowej są uwzględniane:

    1. gdy dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpis, wypis lub kopia, upoważniające do odbioru dokumentów zostały poświadczone notarialnie,
    2. gdy pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu, rodzeństwu, lub innym podmiotom wynikającym z przepisów prawa,
    3. przy poświadczeniu zgodności odpisu, kopii lub wyciągu z pełnomocnictwa zwolnionego od opłaty skarbowej.

    Wniosek o poświadczenia zgodności odpisu, kopii lub wyciągu:
    Wniosek o poświadczenie.pdf

    Przykładowo wypełniony wniosek o poświadczenie zgodności odpisu, kopii lub wyciągu:
    Wniosek o poświadczenie.pdf

    Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne (t.j. Dz.U. 2019.725 z poźn. zm.)

    Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. z.U. 2019. 1000)

    Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2018 r.2096 z późn. zm.)

    Ustawa z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U.2016.1579)

    Ustawa z dnia 4 marca 2010 r. o infrastrukturze informacji przestrzennej (t.j. Dz.U.2017.1382 z późn. zm.) lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U.2016.1579)

    Rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (t.j. Dz.U. 2019. 393)

    Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 lipca 2014 r. w sprawie udostępniania materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, wydawania licencji oraz wzoru Dokumentu Obliczenia Opłaty (Dz.U.2014.917 ze zm.)

    Jak możesz załatwić tę sprawę?

    Wnioski w postaci elektronicznej:
    Pocztą elektroniczną na adres:
    zlecenia@podgik.powiat.poznan.pl – wniosek musi zostać podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym

    Wnioski w postaci elektronicznej:
    Poprzez skrzynkę podawczą (ePUAP) na adres:
    /PODGiKPoznan/ESPEwidencja – wniosek musi zostać podpisany podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP

    Wnioski w postaci analogowej (opatrzone własnoręcznym podpisem Wnioskodawcy):

    • Bezpośrednio (II piętro, pok. 225, obowiązuje system kolejkowy) lub pocztą tradycyjną na adres:

    Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej,
    ul. Jackowskiego 18,
    60-509 Poznań,