Udostępnianie danych z bazy danych Ewidencji Gruntów i Budynków (EGiB)

    • formularz P i P2

    Formularz do pobrania:

    • dokument tożsamości do wglądu
    • aktualny odpis lub kopia, lub wydruk z KRS dla osób prawnych,
    • załączniki graficzne określające zakres udostępnienia, jeśli opis stanowi formę zbyt mało precyzyjną dla określenia przedmiotu wniosku.

    Wnioski w postaci analogowej (opatrzone własnoręcznym podpisem Wnioskodawcy):

    • Bezpośrednio (II piętro, pok. 225, obowiązuje system kolejkowy) lub pocztą tradycyjną na adres:

    Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej,
    ul. Jackowskiego 18,
    60-509 Poznań,

    Wnioski w postaci elektronicznej:

    • Pocztą elektroniczną na adres: zlecenia@podgik.powiat.poznan.pl – wniosek musi zostać podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym
    • Poprzez skrzynkę podawczą (ePUAP) na adres: /PODGiKPoznan/ESPEwidencja – wniosek musi zostać podpisany podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP

    Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia skutecznego złożenia wniosku.

    Opłatę pobiera się przed sporządzeniem i wydaniem informacji z bazy danych EGiB

    Wysokość opłat określa się na podstawie załącznika do ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne.

    Sposób płatności:

    • Na konto bankowe wskazane w kosztorysie, po otrzymaniu kosztorysu. W tytule należy wpisać numer wniosku.

    W kasie Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Poznaniu (ul. Jackowskiego 18, I piętro – hala obsługi klienta)

    Wydział Ewidencji Gruntów i Budynków, Zespół Obsługi Wniosków

    Stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania od decyzji o odmowie wydania dokumentów w terminie 14 dni od dnia jej wydania do Wielkopolskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego

    Wnioskodawca może działać przez pełnomocnika.

    Pełnomocnik wówczas dołącza do wniosku oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa. Upoważnienie_wzór do pobrania – pdf [143 kB]

    Przy odbiorze dokumentów należy okazać dokument tożsamości.

    Pełnomocnictwo w postaci dokumentu elektronicznego winno być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U.2020.1173) albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym rozumieniu przepisów ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U.2020.1173).

    Opłacie skarbowej podlega złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii w każdej sprawie z zakresu administracji publicznej.

    Wysokość opłaty za:

    •  złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii – 17 PLN,
    • poświadczenie zgodności duplikatu, odpisu, wyciągu lub kopii dokonane przez organy administracji samorządowej – 5 PLN od każdej pełnej lub zaczętej stronicy.

    Opłatę skarbową uiszcza się na konto bankowe:

    • w kasie PODGiK na I piętrze
    • na stanowiskach obsługi klienta w pok. 225
    • konto bankowe UM Poznania

    Urząd Miasta Poznania,
    Wydział Finansowy
    Oddział Pozostałych Dochodów Podatkowych i Niepodatkowych
    ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań
    94 1020 4027 0000 1602 1262 0763

    Zwolnienia od opłaty skarbowej są uwzględniane:

    • gdy dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpis, wypis lub kopia, upoważniające do odbioru dokumentów zostały poświadczone notarialnie,
    • gdy pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu, rodzeństwu, lub innym podmiotom wynikającym z przepisów prawa,
    • przy poświadczeniu zgodności odpisu, kopii lub wyciągu z pełnomocnictwa zwolnionego od opłaty skarbowej.

    Wniosek o poświadczenia zgodności odpisu, kopii lub wyciągu:
    Wniosek o poświadczenie zgodności – pdf [447 kB]

    Przykładowo wypełniony wniosek o poświadczenie zgodności odpisu, kopii lub wyciągu:
    Wniosek o poświadczenie zgodności_wzór – pdf [939 kB]

    1. Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne (t.j. Dz.U. 2020.276 z poźn. zm.)
    2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz.U. 2019.1000 z poźn. zm.)
    3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. 2020.256 z późn. zm.)
    4. Ustawa z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U.2020.1173)
    5. Ustawa z dnia 4 marca 2010 r. o infrastrukturze informacji przestrzennej (t.j. Dz.U.2020.177 z późn. zm.)
    6. Rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (t.j. Dz.U. 2019. 393)
    7. Rozporządzenie Ministra Rozwoju z dnia 28 lipca 2020 r. w sprawie wzorów wniosków o udostępnienie materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, licencji i Dokumentu Obliczenia Opłaty, a także sposobu wydawania licencji (Dz.U.2020.1322)

    Jak możesz załatwić tę sprawę?

    Wnioski w postaci elektronicznej:
    Pocztą elektroniczną na adres:
    zlecenia@podgik.powiat.poznan.pl – wniosek musi zostać podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym

    Wnioski w postaci elektronicznej:
    Poprzez skrzynkę podawczą (ePUAP) na adres:
    /PODGiKPoznan/ESPEwidencja – wniosek musi zostać podpisany podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP

    W przypadku problemów z dodaniem załącznika prosimy o skorzystanie z innej przeglądarki.

    Wnioski w postaci analogowej (opatrzone własnoręcznym podpisem Wnioskodawcy):

    • Bezpośrednio (II piętro, pok. 225, obowiązuje system kolejkowy) lub pocztą tradycyjną na adres:

    Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej,
    ul. Jackowskiego 18,
    60-509 Poznań